שמירה על עסק עם מידע רגיש

אחת הבעיות איתן אנחנו מתמודדים בשנים האחרונות באופן משמעותי, ולה לא היינו עדים בעבר, הן מתקפות סייבר על מחשבים עסקיים. מדובר על מתקפות שמתבצעות כלפי עסקים סדרי גודל שונים, מתוך מטרות וכוונות שונות של התוקפים.

מתקפת סייבר, זו מתקפה שמתבצעת על מחשבי העסק על ידי גורם חיצוני. אותו גורם יכול לבצע זאת מטעמים פליליים, לאומניים, אנרכיסטיים ולעיתים רק מתוך רצון להציב בפניו אתגר בתור האקר או איש מחשבים שבוחן את הגבולות.

מדוע מתבצעות מתקפות סייבר ומה מנסים להשיג בהן?

כאמור, ישנן סיבות מדוע מתבצעות מתקפות מסוג זה. המקרה הקלאסי הוא של גורם פלילי אשר מבקש לגנוב מידע, לשבש פעילות או לדרוש כופר (מציב אולטימאטום לבית העסק, אם לא ישלמו לו סכום מסוים עד מועד מסוים, הוא ישחרר את המידע החסוי או יעשה בו שימושים שונים).

כמו כן, אנחנו עדים למתקפות סייבר מטעם מדינות וארגוני טרור אשר מעוניינים לפגוע בכלכלה הלאומית, וכן אפשר למצוא מתקפות סייבר של ארגונים אנרכיסטיים, אשר פועלים נגד חברות, ארגונים ועסקים מסוימים מתוך כוונה אידיאולוגית לפגוע בהם.

כיצד מגנים על עסק מפני מתקפות סייבר

שמירה על עסק עם מידע רגיש הוא תחום מאוד נרחב אשר רק הולך ומתרחב בשנים האחרונות. ישנן חברות רבות שמפתחות כלים להגנה על עסקים עם מידע רגיש, מתוך כוונה למנוע כל אפשרות שמצבים כמו מתקפות סייבר, אכן ייתרחשו.

שמירה על עסק עם מידע רגיש מתבצעת לרוב בכמה מעגלים. מעגל ראשון הוא עצם התוכנות שנועדו להגן על העסק מפני אפשרות של פריצה למערכות המחשב. מדובר על תוכנות אבטחה שונות, שאמורות למנוע כל אפשרות לחדור, לגנוב או לשבש מידע קיים. יחד עם זאת צריך לומר, ככל שהמערכות מתקדמות יותר, כך גם הצד השני, התוקף, נהיה מתוחכם יותר.

המעגל השני הם פרוטוקולים ותהליכי עבודה. בין אם זה אומר, שמירה בשרתים חיצוניים, פיזור החומרים בכמה וכמה מערכות ועוד. יש ניסיון להקשות כמה שיותר על מי שמנסה לגרום נזק. שוב, סביר להניח שגם התוקפים מוכנים לכך, ויש להם כלים שונים להתגבר על כך.

המעגל השלישי הוא ביטוח סייבר. מדובר בפוליסת ביטוח שנועדה להבטיח הגנה לעסק, אם חס וחלילה פורצים למערכות המחשב ועושים שימוש במידע שלו, אז במידה ויש נזק כלכלי או אחר, הרי שחברת הביטוח תישא בעלויות לכך. הפוליסות מותאמות לסוג העסק ואופי המתקפות שהוא עלול לספוג.

מי צריך לרכוש פוליסת ביטוח נגד מתקפות סייבר

בעיקרון, כל עסק שמחזיק ברשותו מידע רגיש, בין אם זה מידע של אנשים פרטיים ובין אם זה מידע אחר, יהיה נכון אם הוא יעשה שימוש בפוליסה מסוג זה. זה יכול לחסוך הרבה מאוד טרחה, עלויות, וכאבי ראש בעתיד.

 

About admin

Check Also

הכול על לימודי שיווק דיגיטלי

בעידן שבו כל בעל עסק צריך שירותי שיווק דיגיטלי, ברור מדוע עוד ועוד אנשים בוחרים …