הצעדים הראשונים בעולם ההייטק

צעירים רבים שמשתחררים מהצבא בוחנים כמה וכמה אופציות לכיוונים תעסוקתיים. אחת האופציות המועדפות על רבים מהם היא תחום ההיי-טק. זאת לאור המידע הרב שהם שומעים סביבם על תנאי ההעסקה המעולים הכוללים משכורות גבוהות, תנאי רווחה, נסיעות לחו"ל בענייני עבודה ואפשרות להתקדמות מהירה. 

מאיפה מתחילים את הגישה להיי טק 

השלב הראשון הוא הרשמה לאופציה של לימודי הנדסאי כדי לקבל את כל הבסיס הטכני התיאורטי והמעשי לרבדים שונים של תחום רחב זה. במסגרת שנות הלמידה הסטודנטים ילמדו נושאים מסקרנים כמו גיימינג ופיתוח משחקים, שיווק דיגיטלי, פיתוח תוכנה, ניהול רשתות – system , בדיקות תוכנה – QA סייבר ואבטחת מידע, בניית אתרים, תוכנות ומערכות מידע, אפליקציות, ui/  ux סמארטפונים ועוד. 

כל סטודנט יקבל ידע נרחב מאד על התחום הכוללני ששמו היי טק ובאופן טבעי לכל אדם יש נטייה לרובד מסוים שנראה המתאים ביותר עבורו כמו לדוגמה בניית אפליקציות, תחום הסייבר ועוד. יש סטודנטים שבמהלך הלימודים מתחילים את צעדיהם הראשונים בעולם ההיי טק וכך מוסיפים פרקטיקה ללימודים שלהם. אחרים מקדישים את כל הזמן ללימודים ורק בסיומם ולאחר קבלת התעודה הם מחפשים משרה בחברת היי טק. 

שכיר בהיי טק 

מי שבוחר להיות שכיר בוחן את הצעות העבודה הרבות המוצעות ברשת ומציע מועמדות למשרות שנראות לו המתאימות ביותר לידע שהוא צבר, למשרדים שממוקמים בסמוך למקום המגורים ולאלו שמציעים תנאים אטרקטיביים במיוחד. הליך המיון אורך בדרך כלל זמן והוא כולל כמה סבבים של פגישות ושל מבחנים ובסופו של התהליך המועמד מתקבל לאחת המשרות והוא מתחיל לעבוד.

עבודה בתחום ההיי טק כוללת בדרך כלל שעות עבודה רבות בכל יום. יש חברות שדוגלות בעבודה היברידית וכך בחלק מהימים עובדים מהמשרד ובימים אחרים עובדים מהבית וזאת כדי לחסוך את זמני ההגעה הארוכים למשרדים לאור עומסי התנועה בכבישים. העבודה מהבית היא זהה לזו שבמשרד וכוללת את כל הפעילות השוטפת כמו שיחות זום של הצוותים.

קרדיט: PIXABAY

יזמות בתחום ההיי טק 

אפשרות נוספת היא להיות יזם בתחום ההיי טק ולפתוח חברה. צעד זה מבצע מי שיש לו רעיון מקורי ויצירתי והוא רוצה לפתח אותו. מדובר בצעד משמעותי ביותר בחייו של כל אדם ולכן יש לבצע זאת רק לאחר בדיקה מעמיקה ביותר, התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום זה כמו יועץ עסקי שיכין תוכנית עסקית ובהתאם לכך יקבל החלטה על ההיתכנות של העסק. 

השלב הזה יהיה לסחוף אחרי רעיון זה גורמים נוספים שיאמינו בו וכך הם ישקיעו בו כספים. המשקיעים הם פעילים בהתנהלות של העסק כדי לקדם אותו, או לחלופין הם משקיעים שקטים שמקבלים דיווחים ואם יש הצלחה, הם נהנים מהרווחים. הניהול של חברת היי טק הוא מסקרן ומרתק וכולל אחריות רבה בתחומים רבים.

 

About avihai

Check Also

משטחי שקילה

אם אתם עוסקים בתחום של ייבוא, ייצוא או ייצור בתעשייה, כנראה שהנושא של משטחי שקילה …

כתיבת תגובה